Minu õpileping kursusele Õpikeskkonnad ja -võrgustikud õpe.
Teema: Olen küll tutvunud erinevate õpikeskkondadega kuid sooviksin neid õppida pädevalt kasutama, kuna iga keskkonnaga tutvumine võtab aega siis loodangi just selles aines erinevate keskkondadega töötada ja enda pädevusi arendada. Suur huvi on lähemalt tutvuda õpikeskkondade loomise ja haldamise võimalustega. Kindlasti tuleb mul arendada oma digipädevusi. Kuna võrgustatud õpe on minu jaoks väga võõras pealkiri ei osanud ma seda millegagi seostada ning tunnen, et vajan kindlasti selle mõiste lahti seletamist, et saada paremini aru ka sellest kursusest tervikult.
Eesmärgid: Tahan olla oma töös kompetentne ja teadlik erinevatest õpikeskkonna võimalustest ja osata neid ka tutvustada lastele, vanematele kui ka kolleegidele, muidugi soovin osata ka neid kasutada ja võib-olla ka luua, kuna tihtilugu ei ole just sellist keskkonda nagu parasjagu vaja on. Soovin, et mu digipädevused oleksid piisavad selleks, et oskaksin kasutada erinevaid vahendeid ja programme oma töös. Kindlasti on mu üheks suureks eesmärgiks suurendada oma teadmisi võrgustatud õppe kohta, kuna olen aru saanud, et õpikeskkonnad on võrgustatud õppega oluliselt seotud sest just läbi erinevate veebi keskkondade luuakse võrgustatud õpet. Teiste õppijatega suheldes, tagasisidet andes ja grupitöid tehes loomegi võrgustatud õpet ja ma väga loodan, et oskan peale seda kursust ka ise võrgustatud õpet luua.
Strateegiad: Tutvun võimalikult paljude õpikeskkondadega ja kasutan neid erinevateks ülesanneteks nt. wordpress, moodle ja edidaktikum. Ise kasutades ülikoolis Moodle’it, eDidaktikumi, blogi ja teisi keskkondi arendan oma digipädevust kui ka oskust luua ise võrgustatud õpet tulevikus. Osalen kõikides loengutes, et midagi kuulmata ei jääks. Tutvun kursusekaaslaste materjalidega ning loen teemakohast kirjandust. Teen ära kõik kodutööd.
Vahendid/ressursid: Kasutan eesmärkide saavutamiseks arvutit, tahvelarvutit, telefoni, e-raamatukogu, erinevaid õpikeskkondi ja õpihaldussüsteeme. Räägin inimestega, kes teavad minust rohkem. Planeerin oma aega.
Hindamine:
- Olen teinud kõik kodutööd tähtajaks.
- Oskan kasutada rohkem õpikeskkondi kui 5.
- Olen loengutes kohal olnud.
- Olen lugenud läbi teemakohaseid artikleid.
- Teen ühe õpihaldussüsteemi endale selgeks nii, et oskan luua terve kursuse.
Refleksioon:
Minu puhul toimis see hästi, et sain läbi töötada erinevaid artikleid teemade kohta, kuna sain palju suurema ülevaate iga teema kohta. Kuna terve see kursus algas minu jaoks nii, et ma ei saanud midagi aru ja mõtlesin, et olen täiesti vales kohas siis selle kursuse lõpuks tunnen ennast palju kompetentsemana. Juba see, et tean, et õpihaldussüsteem ja õpikeskkond on erinevad asjad ja mida need tähendavad annab minu jaoks rohkelt juurde. Kindlasti ei ole see teema minu jaoks veel täiesti selge ja pean hakkama rohkem kasutama praktikas erinevaid võimalusi edasi aga ühe kursuse üles loomine Google Classroomis andis mulle kindlust, et asi ei ole nii hull kui paistis, kõik võtab küll aega aga saab selgeks. Nägin ka, et iga õpihaldussüsteem on erineva sihtrühma jaoks ja see ongi haridustehnoloogi ülesanne need õiged keskkonnad leida erineva sihtgrupi jaoks. Selle kursuse jooksul nägin, et olen võimeline läbi töötama päris palju vajaminevat materjali ja enda jaoks ka kasuliku info nendest säilitama. Nõrkuseks pean veel ikka seda, et võrreldes paljude teiste tudengitega vähemalt mulle tundus nii, ei ole ma veel nii pädev erinevaid õpihaldussüsteeme ja õpikeskkondi kasutama ja see osa kindlasti vajab arendust. Olen väga õnnelik, et jõudsin ka selle eesmärgini, et aru saada, mida tähendab võrgustatud õpe ja, et sain aru, et ka meiega kasutatakse võrgustatud pedagoogika lähenemisviisi: Pedagoogiline filosoofia– arusaam inimese õppimisest, kõrgtaseme pedagoogika– erinevad õppimise/õpetamise lähenemisviisid, probleemikeskne õpe, pedagoogiline strateegia– erinevad õpetamise viisid nt. läbi suhtluse või koostööde ja pedagoogiline taktika– ülesannete teadlik valimine, mida soovitakse saavutada (Goodyear, 2005). Jäin kursusega rahule ja sain kindlasti paremad teadmised teemade kohta, mida käsitleti, kuigi alguses teooria mahukus hirmutas kõvasti. Aitäh, et tänu iseseisvatele ülesannetele nägin oma võimet olla iseseisev õppija ja oma oskust õppimist motiveeritult suunata ning aega planeerida!
Aitäh!
Allikad
Goodyear, P. (2005). Educational design and networked learning: Patterns, pattern languages and design practice. Australasian Journal of Educational Technology, 21(1), 82–101. https://doi.org/10.14742/ajet.1344